Alla dagar kan inte vara den bästa

Sedan sist, då jag hade min bästa dag på år och dag, har livet lunkat på i mer vanlig ordning. Jag har jobbat på, men nu njuter jag av att vara ledig i fyra dagar. Tyvärr är inte vädret på min sida, men det kan ju ändras fort. Det hoppas jag att det gör….typ nu!

Tänk om man ändå kunde hitta en skatt vid regnbågens slut, vilken underbar värld det hade varit. Nu har jag i ärlighetens namn aldrig varit vid regnbågens slut, så jag kan inte vara hundra på att det är skattefritt (så att säga). Men jag har mina misstankar.

Annars är det nog något jag hade kunnat tänka mig att jobba med. Att jaga regnbågsslut dagarna i ända. Kanske i en cool pick-up (Äntligen en anledning) med komradio och tuffa kodord. Om man INTE pratar i kod riskerar man ju att andra regnbågsjägare hör vad man säger och hinner först. Man måste verkligen tänka till om man jagar regnbågar, så det kanske inte passar mig ändå. Asch.

Kommentera

