I den bästa av världar

I den bästa av världar hade Zlatan fått vara med på plan igår när United slog Ajax och tog titeln i Europa League. Skadad som han är fick han inte spela något alls, men var naturligtvis med och lyfte bucklan. Jag var faktiskt på stan igår, men såg knappt röken av alla fotbaollsfans. Ryktet sa att det var 60.000 personer från England och Holand i Stockholm, en antagligen var de någon annanstans än mitt i City. Om inte annat så var polisen redo, det var massor av poliser på gatan. hade det blivit huliganism hande nog saken skötts snabbt och effektivt.

I den bästa av världar skulle polisen inte behövts alls. I den bästa av världar skulle fotbollen stå i centrum, inte våldet. Tyvärr så lever vi inte i den bästa av världar. Inte ens i närheten faktiskt. Det märker man på många sätt. Trots att jag faktiskt har haft lite flyt när jag spelat omahapoker, så har jag knappt gått plus. Jag tycker att jag kämpar på bra, men det vill aldrig min väg riktigt så som jag vill. Trist. I den bästa av världar skulle jag vara miljonär och inte behöva bekymra mig. I den bästa av världar skulle någon faktiskt läsa det här inlägget.

Kommentera

