På rygg i solen

Idag har jag faktiskt inte haft så stora problem med ryggen alls. Visst har jag haft ont som tusan, och planen är att boka tid hos min kiropraktor imorgon, men jag har legat still. Hela dagen har jag legat i solen och bara läst och lyssnat på musik. Det är inte likt mig alls. Eftersom jag då läste ut boken jag påbörjade i julas, var jag sedan på jakt efter lite boktips och vände mig då till Farbror Internet. Då hittade jag ett par lustiga inlägg:

Det första boktipset jag fick mig till livs verkar förvisso vara ett mycket bra sådant, men det riktar sig till en något yngre publik. En mindfulness-bok för barn är vad det handlar om. Jag gillar tanken på mindfulness, och barn behöver alltid mer tid borta från skärmar. Bra tips, men inget för mig.

img_2839

Nästa blogg jag landar på är något helt annat, men har en tydlig likhet med förra tipset; det är inte för mig. HBTQ-böcker är inte något jag vare sig hört talas om eller är direkt nyiken på. Misstolka mig inte, jag är en förespråkare för HBTQ på alla sätt och vis, men om det inte handlar om ett mord på Melodifestivalen som sakta löses av en transsexuell, halvt alkoliserad kriminalinspektör är jag inte intresserad. Sorry. Men heja er, verkligen.

bruce-jenner-debuts-as-caitlyn-jenner-in-vanity-fair-1-727x1024

Så just nu blev det inga nya lästips, men jag får väl leta vidare. jag vet att jag kan hitta det på annat sätt, men jag hade hoppats hitta tips från andra än ”proffstyckare”.

 

En reaktion till “På rygg i solen

  1. Hej, jag förstår jag att min lista inte gav dig så mycket – den innehåller visserligen en del deckare, men ingen som passar in exakt på din beskrivning. Däremot är jag bibliotekarie och van vid att boktipsa, så om du vill kan jag försöka komma på någon bok som kan passa, ifall du berättar lite om ungefär vad du letar efter. Även om jag inte är någon proffstyckare på just deckare så har jag ganska bra koll på utgivningen. Deckare är den mest populära genren på biblioteken 🙂

    Gilla

Kommentera

