Fortfarande ont i ryggen

Jag skrev för länge sen att min hålling är så kass att jag har fått ont i ryggen. Jag har lite av en gamnacke och har lätt att falla fram när jag sitter vid datorn. jag vet att jah borde skjuta bak axlarna ordentligt, men det kommer jag ihåg i två minuter i sträck på sin höjd. Sen sitter jag där igen, framåtlutad som jag inte skall. Det har min kiropraktor varit väldigt tydlig med. Inte som pekpinne, han är inte alls tjatig. Men som förklaring till det ryggonda. När ryggen krånglar känner jag mig lastgammal, trots att jag inte är alls så gammal. Det spelar liksom ingen roll när ryggen krånglar, jag känner mig som en gammal gubbe.

Jag är lite besviken över att vädret aldrig sprack upp idag, jag ville verkligen ha en solig Lördag. Nu har vi morgondagen (och kanske ännu en sån här dag) att hoppas på innan ekorrhjulet drar igång igen. Då är det tidig morgon och eventuell sol, den ses genom fönstret. Inte riktigt samma sak som att sitta ute och läsa en bok, lyssna på en pod eller vad man nu gillar. Hade jag kunnat hade jag tittat på serier utomhus, men det spelar ingen roll hur jag än gör; jag blir bara bländad och ser nada. Så det blir till att läsa även om jag inte är någon som läser så många böcker. Jag är inte analfabet på något sätt, och tack och lov har jag inte dyslexi, men jag är som sagt ganska lat av naturen och lyssnar eller tittar hellre på något. Jag läste mer när jag var yngre, innan alla streamingtjänster och poddar slog igenom. Då var det deckare för hela slanten, det var nästan det bästra jag visste. Nu knorrar jag om sambon föreslår att jag skall plocka upp en bok.

 

Save

Kommentera

