Skön lunch i solen

Detta kan ha varit den bästa lunchen någonsin! Som jag tipsade er om är en sen lunch en bra idé dagar som denna. Vi kom strax innan 13 och de flesta var på väg att gå. Visst var det hyfsat mycket folk kvar, men vi kunde få ett bord på uteserverungen. Inte för att det är någon lyxig utsikt, inte alls. Men att sitta i solen och äta, det var för länge sedan.

boccone-12

Fullt så härligt var det inte, men det kunde lika gärna ha varit det för känslan var oslagbar. Helt oslagbar! Som jag (och de flesta med mig) har längtat efter detta, och äntligen sker det. Det är likadant varje år, man tror aldrig att värmen skall komma, och man blir lika lycklig när den väl gör det. Det är då som om man glömt bort förra året, och året dessförinnan.

Nu tror jag att jag kommer blogga ganska flitigt och inte ha ännu en paus. Saker har lugnat sig på de flesta fronter, och sambon har bytt schema och jobbar mer kväll/natt. Så det kan bli mycket mer tid framför datorn, även om solen och värmen ibland gör att man hittar på annat istället. Nu är det inte långt kvar till helg! Det är redan fredag och jag har ju laddat sedan igår för detta. Nu kör vi!

En reaktion till “Skön lunch i solen

Kommentera

