Senaste snacket

Som jag skrev i mitt senaste inlägg om poker, så har jag testat lite Omaha-poker på sista tiden. Det har nu inte gått riktigt så bra som jag hoppades, men jag har nog redan berättat att jag inte har för avsikt att leva på poker eller att bli ett pokerproffs. Jag spelar för att jag tycker det är kul, och bara då och då förlorarar jag pengar som känns på riktigt. Oftast spelar jag för småpengar och jag förlorar ju inte jämt, ibland kan jag ha tur och vinna en turnering eller ett par. Fast när det kommer till Omaha tror jag att jag behöver mycket tur för att vinna, det verkar som att vanan är viktigare än i Hold’em. Jag har svårt att komma ihåg att man måste använda två kort från handen, det ställer till det tyvärr.

Jag tycker fortfarande att det är riktigt kul att blogga, och jag tror att jag kommer fortsätta med det länge. Det kanske blir en liten minipaus i sommar, om jag inte gör tvärtom och bara skriver och skriver. Men det är svårt att skriva utomhus när solen ligger på. Sitta inomhus kan man ju göra, men på sommaren försöker jag vara ute så mycket det bara går. Det är tiden på året då D-vitaminen skall laddas för mörkret, och då duger det inte att sitta inomhus och uggla. Nej, då måste man vara i solen massor och ofta. Det är min tanke i alla fall, och jag tror faktiskt att den stämmer. Man kan äta tillskott på vintern (det gör jag också) men naturlig D-vitamin borde ju vara något helt annat. Det brukar i alla fall vara så med färska och naturliga saker och råvaror.

Kommentera

