Jag lever inte på poker direkt

Jag har spelat lite poker ikväll (och andra dagar) och kommit fram till att det stämmer utmärkt det jag skrev i min presentation på poker-sidor, det är tur att jag inte lever på poker. Hade jag gjort det hade jag svultit ihjäl, så mycket är jag säker på. Jag vinner ibland, men inte i närheten så ofta som skulle krävas för att leva på pokervinster. Jag vinner inte heller några astronomiska summor, så för att kunna leva på det skulle jag vara tvungen att höja mina insatser radikalt. Det är jag inte alls sugen på, så jag nöjer mig med att ha pokerspelandet som en hobby. En billig hobby om man jämför med vissa andra, man kan ju till och med gå med vinst. Det kan man väl i och för sig göra med vissa andra hobbies också, men då är det ofta samlarobjek man ändå inte vill sälja. Så vinsten blir så att säga väldigt teoretisk. Lite som en skyhög insättningsbonus med omöjliga omsättningskrav.

Det kommer antagligen dröja ett tag innan jag bloggar här igen. Det utav flera skäl. Nummer ett så bloggar jag på poker-sidor.se. För det andra har vissa i min närhet (det rimmar på Rambo) klagat på att mycket tid läggs framför datorn. Så jag får svårt att motivera den här bloggen framöver. Eftersom……Jag har nya planer!

Japp, ni hörde mig. Från att ha varit motvilligt jakande till att börja gästblogga har jag nu vänt helt och skall starta en ny blogg eller sajt. Allt är inte helt klart, men jag har fått lite tips och råd från folk jag känner. Jag kommer också läsa på litegrann på nätet för att få kläm på vad man skall tänka på om/när man startar en sajt. Självklart dras inga sajter eller bloggar igång utan att här berätta den nya adressen. Det hade varit otänkbart.

Kommentera

