En lite paus

Idag tog jag en liten paus från jobbet. Att skolka är inget jag rekommenderar, men ibland måste man ändå. Och om man skall göra det, då är ju påskveckan ett ypperligt val eftersom ingen tror man skolkar så snart inpå ledighet. Smart och skönt.

Så jag har bara sovit, ända tills nu. Jag var vaken en kortis för att ringa in mig sjuk, men sedan somnade jag om ett par härliga timmar innan jag gick upp. Nu sitter jag härt med en smarrig kopp kaffe och försöker vakna till. Det går sådär faktiskt, jag känner mig ruggigt trött idag. Det var nog tur att jag inte gick till jobbet, jag kunder ju smittat folk.

Kommentera

