Hård morgon

Idag var det en ordentligt tuff morgon. Jag hade noll intresse av att gå upp, och nu sitter jag här och gnuggar mig i ögonen. Det var betydligt skönare att vara ledig och kunna sova hur länge man vill, och igår blev ganska sent innan polaren drog hem.

Nu är det jobb igen. Trist med sant. Jag trivs förvisso hyfsat bra, men det är härligt att vara ledig. Väldigt härligt till och med. Men strax är det lunch, och innan dess är det kaffe. Kaffe är verkligen dagens räddning. Utan det hade jag legat över skrivbordet, ljudligt snarkande. Nu är det ”bara” klippande ögon och korta powernaps på mindre än en sekund. ZZZ så är det klart!

Kommentera

