Hann inte in

Tyvärr hann jag inte in från lunchen i tid. Nu är jag plaskblöt edftersom jag hade fel jacka på mig. Så klantigt när det har snöat hela helgen, men jag tänkte inte till. Vinterjackan borde varit på, och det enda skälet till att den inte var det var att jag försov mig en aning i morse. Inte farligt, men tillräckligt för att jag skulle få bråttom. Då blev  det jackan som det blev. Vårjackan. Inte rätt dag för det, och inte rätt dag att vara utomhus alls. Snöigt, kallt och blött. Nu blir jag säkert förkyld också. Hem och jobba ingefära igen

Kommentera

