Man blir ju galen av vädret

Fy tusan vad tråkigt väder det är idag. Snön faller trots att allt tyder på att det är vår. Om man med allt menar tiden på året, i övrigt är det ganska tomt på vårtecken. Ett par fåglar som kvittar här och där, javisst. Men knappt några knoppar, och jag har inte sertt vare sig snödroppar eller vide i år. Nu har jag förstås varit inne mest hela tiden, men igår var jag ute en sväng t.ex. Inte såg jag mycket av våren då inte. Tvärtom var det kallt och ruggit och jag frös hela vägen. Både dit och hem. Och då var det inte så värst långt jag behövde röra mig utomhus, men det räckte för att jag skulle bli kall ända in i märgen.

Jag ska göra mig en varm  kopp te och anstränga mig så mycket jag kan för att få det att sluta snöa. Spå tittar du ut om en stund och det är vackert väder, då vet du vem du ska tacka. Mig naturligtvis, var det otydligt?

Kommentera

