Ännu en kväll med familj

Idag var det då dags att träffa nästa familj för påskifirandet, min sambos. Allt flöt på bra, men det var faktiskt rätt trist. Massor av sällskapsspel, både kortspel och annat. Cluedo var länge sedean jag spelade, men det var någon scooby-doo version så jag blev lite förvirrad. Tacka vet jag kapten senap med ljusstakien i biblioteket. Selma med ficklampan i grottan var svårare att komma ihåg av någon anledning.

Jag är glad så länge allt förlöper trivsamt. Sambons brorsa har en förmåga att dra igång familjebråk vilket blir pinsamt när man sitter bredvid. Jag har knappast något att tillföra och vill helst sjunka genom jorden. Idag blev det inte alls så, så det var skönt ändå. Nu skall jag se om jag hinner med en liten pokerturnering innan det blir för sent och jag kroknar. Jag sov ganska länge idag, men jag vet att jag tänker sämre efter tolv typ.

Kommentera

