Taskig hålling ger mig ryggont

Jag har fått så otroligt dålig hållning eftersom jag sitter framför datorn hela tiden. Jag vet att jag borde sträcka på mig, men det slutar alltid med att jag sitter framåtlutad över tangentbordet som en gam eller liknande. Jag har till och med fått kommentarer för min hållning, så det är inget jag hittar på själv. Jag funderar på att köpa en hållningsele även om det tar emot lite. Jag är ganska ung och borde inte behöva hjälpmedel av sådan art. Men ryggont och dålig hållning är inte så roligt, så ,man får göra vad som krävs. Andra alternativet är väl att gå till gymet och börja träna istället. Så lat som jag är så känns en sele enklare, och den syns inte så mycket vad det verkar. Om inte annat kan jag ha den hemma när jag sitter framför datorn för att sträcka upp lite. Offentligt är en annan femma, men vem vet. Det kanske blir värsta flugan och det slutar med att alla på stan har en hållningssele och Svenskar blir folket med bäst hållning i världen. Då får ju deras sajtnamn – Swedish Posture – en helt ny innebörd. Lite festligt om man tänker på det. Fast även en smula långsökt, jag vet.

Jag har verkligen tillbringat på tok för mycket tid framför datorn, så det är inte konstigt att hållning och rygg har tagit stryk. Jag har alltid haft problem med att sträcka på mig ordentligt och kan inte räkna gångerna morsan och farsan sagt till mig att sträcka på mig. Det här är första gången jag själv upplever att jag måste göra något åt saken. Så då gör jag det äntligen. Kanske. Eller, jag måste göra något. Jag har lovat mig själv att dra i gummisnoddar och annat så många gånger att jag nu lärt mig att jag inte håller såna löften. Inte ens löften till mig själv.

Kommentera

