Fattar det här med taggar nu

Jag har använt taggar mest för att jag blev tillsagd att man gör så men utan att tänka spå mycket på vad det betyder. Jag trodde mrest det var ett sätt att kategorisera sina inlägg på bloggen men det är ju mer än så. Om jag till exempel taggar detta inlägget med ”poker” då kommer det att hamna på andra sidor som listar bloggar. Automatiskt verkar det som. Till exempel så hamnar man på Twingly under taggen poker. Säkert hamnar man på andra ställen också men så långt har jag inte kommit än.

Helt plötsligt så känns ju taggar mer viktigt än tidigare. Jag har inte funderat alls men det kanske är så man får sina besökare. Framöver blir det fler och bättre taggar så ofta jag kommer ihåg det. Vad bra taggar nu betyder. Bra ord typ.

Kommentera

