Blev en tidig kväll

Det blev ett kort påskfirande för mig idag. Jag orkade helt enkelt inte med att vara social med alla människor. Inte nog med att det var familjen, det brukar vara okej. Men det var moster, kusiner och kusinbarn. Ett fasansfullt väsenb hela tiden och inte blev det bättrre när de satte igpång och mosa i sig snask. Vissa tror inte på sockerkickar men det blev en spån fart på dem sp allt tvivel försvann hos mig i alla fall. Rolkigt att titta på en stund men ännu skönare att lämna. Jag stannade en stund och spelade monopol en omgång, sedan tackade jag för mig och åkte hem till datorn och lugnet. Bättre så ändå.

Kommentera

